Holdplan


HOLDPLAN

Undervisningen foregår i YOUR YOGA's skønne yogasale, Egedal 15, 2690 Karlslunde.


De fleste hold kan bookes individuelt med klippekort eller månedsabonnement. (Hatha, Yin, Aerial, Meditation & yoganidra)

De samme hold kan også være udbudt som forløb, hvor du forhåndsbookes i hele sæsonperioden. Forløb er til dig, som helst vil følge det samme hold hver uge. Se under PRISER & MEDLEMSKABER


Løbende booking af hold med klippekort eller abonnement: 30 dage frem


Kurser, Workshops, Retreats, Uddannelse m.m. købes individuelt. (Se under KURSER & WORKSHOPS)


Hvordan kommer man med på et hold?

  • Følg samme ugentlige hold hver uge med en sæsonplads (Hatha, Yin). Købes online, hvorefter du automatisk bliver booket på holdet hele sæsonen. Pris nedreguleres løbende, så du kan godt købe sæsonplads, selv om sæsonen er gået igang.
  • Book selv online med klippekort 1, 5, 10 eller 15 klip ((Hatha, Yin, Aeriel, Yoganidra)
  • Book selv online med månedsabonnement (Hatha, Yin, Aeriel, Yoganidra)
  • Kurser & workshops købes online. Man kan ikke droppe ind på kursusholdene med klippekort eller månedsabonnement.

HOLD BESKRIVELSE

HATHA

Hatha Yoga

HATHA YOGA er en kombination af:

  • Smidighed
  • Styrke
  • Balance
  • Åndedræt
  • Sol & måne
  • Yin & Yang
  • Afspænding

YIN

Yin Yoga

YIN YOGA er fordybelse i:

  • Smidighed
  • Stræk
  • Siddende & liggende øvelser
  • Måne
  • Yin
  • Indadvendt
  • Afspænding

AERIAL

Aerial Yoga

AERIAL YOGA er legetime:

  • Smidighed
  • Styrke
  • Bevægelse
  • Leg
  • Udforsk tyngdekraften
  • "Bunden i vejret"
  • Afspænding

YOGA NIDRA

iREST yoga nidra

iREST yoganidra er:

  • Meditation
  • Hvilende & liggende
  • Forskningsbaseret
  • Modvirker stress
  • Styrker dig i at møde livets udfordringer.
  • At være

MINDFULNESS

Mindfulness, 8 uger

Mindfulness er:

  • Teori
  • Praktiske øvelser
  • Meditationer
  • Lær at leve mere mindful
  • Et forløb med ugentlig guidning
  • En invitation til at fordybe dig med hjemmemeditationer.

RESTORATIV YOGA

Restorativ Yoga, 8 uger

Restorativ Yoga er:

  • Hvile
  • Fordybelse
  • Restitution
  • Ro
  • Stilhed
  • Afspænding
  • Ro til nervesystem

YOGA


Yoga stammer fra Indien og har været kendt i årtusinder, men fra gammel tid udelukkenden som meditation.


I dag findes mange former for yoga, som formidles på forskellige måder alt efter fokus og din yogalærers personlighed og dét, hun brænder for at formidle.

Kommer du til yoga i Karlslunde i Your Yoga stuidet, har vi en bred vifte af yogahold. Her er helt sikkert også et hold som passer til dig.

Alle er velkommen og her har hverken alder eller køn nogen betydning. Yoga er for alle! Og vi er uddannet til at undervise på alle niveauer.

Hatha yoga og Yin yoga er mest udbredt, men hos os finder du også kortere forløb eller workshops med fordybelse i f.eks. meditation, mindfulness, yoganidra og Restorativ yoga. Eller du kan snuse til det sprudlende og legende med Aerial Yoga.


Vigtigt! Undlad at dyrke yoga på fyldt mave. Spis i god tid inden (gerne 2 timer) eller sørg for kun at spise lidt let en times tid før.


GENERELT: Du bør oplyse din yogalærer om evt. sygdomme & skavanker. Vi er IKKE læger eller behandlere & når du deltager på hold, vil du ikke kunne modtage undervisning som er 100% tilrettelagt DIN krop. Vi kan anvise alternative stillinger eller differentierede muligheder indenfor en given stilling. Du må selv tage ANSVAR for at mærke din krop. Er du i tvivl må du spørge din læge.


Vi kan udfordre vores krop i styrke og stræk og øge kropsbevidstheden. Der er hårfin balance mellem at udfordre/udforske og presse og det er kun dig, som kan mærke, hvordan der er inde i kroppen. Vores hjerne har tendens til at synes, at vi "burde kunne lidt mere", men i yoga øver vi os i at lytte til kroppen.

Yoga er fantastisk og kan afhælpe mange skavanker og give et bedre velbefindende til krop & sind.


Alle yogalærere hos Your Yoga er veluddannede. Vores praktiske erfaring er, at ikke to kroppe er ens!

På et hold er der rummelighed til diverse skavanker (skuldre, nakke, ryg, knæ m.v.), men har du særlige behov, kan du overveje enetimer.


(På et hold kan der være stillinger, man ikke bør lave ved for højt blodtryk. Ved discusprolaps er det vigtigt at vide om den peger fremad eller bagud i din rygsøjle. Ved problemer i underlivet, er det vigtigt at vide, om du må vende "bunden i vejret". Vores anbefaling er til enhver tid: spørg din læge!

Vi kan sagtens undervise dig på hold alligevel - du vil blot i visse tilfælde få en alternativ eller anden udgave af en stilling at lave imens.)