YOGA - HOLD BESKRIVELSER


Yoga for voksne

Yoga for børn

Karlslunde - Greve

YOGA

Yoga stammer fra Indien og har været kendt i årtusinder, men fra gammel tid udelukkende som meditation.

I dag findes mange typer yoga, som formidles på forskellige måder.

Vi tilbyder flere forskellige former for yoga, så der er helt sikkert et hold, som passer til dig.

Hvis du er i tvivl, så lad os få en snak om, hvad du søger - vi hjælper gerne med at anvise et passende hold.


Vigtigt! Undlad at dyrke yoga på fyldt mave. Spis i god tid inden (gerne 2 timer) eller sørg for kun at spise lidt let en times tid før.

Klik her, hvis du hellere vil læse om workhsops



Hold hver uge


HATHA YOGA


Balance, smidighed & styrke - i kroppen og mentalt!

Stillinger udføres med nærvær i samspil med åndedrættet.


Vi udfører yoga stillinger i bevægelse samt i fordybelse, hvor vi bliver længere tid i stillingerne.


I undervisningen lægges vægt på alignment (kroppens linjer) for at undgå skader. Du vil blive guidet til hensigtsmæssig udførelse.


Afsluttes altid med afspænding.


Læs mere


Pop-up hold løbende

Se i bookingsystem (og nyhedsbreve)


AERIAL YOGA


Yoga slynge, Yoga hængekøje, flyvende yoga

- kært barn har mange navne.



Væk dit indre legebarn

Vend bunden i vejret

Stræk din rygsøjle

Styrk din balance

Stræk din krop

Styrk din core, dit mod og koncentrationsevne

Øv dig i at være, give slip og finde ro i dit eget rum


Læs mere

Hold hver uge


YIN YOGA


Få stivheden ud af kroppen, så du kan føle dig let og fleksibel. Yin Yoga er beroligende & helende. Kroppen kommer i dyb oplevelse af afslapning & ro og fremmer udrensning, genopbygning og restitution.


Læs mere


Næste forløb starter 7. januar 2019 (6 gange)



iREST® YOGA NIDRA

The Best for the West is Rest

Ayurvedisk ordsprog


Har du brug for ro?

På dette forløb vil vi arbejde med iREST® Yoga Nidra, som er en dybdegående hvilende meditation.

Enkelte meditations- og yogaøvelser eller restorativ yoga vil indgå i timen, inden vi lægger os til rette til den lange liggende "yogasøvn". Det kræver ingen forudsætninger at deltage.


Øvelserne har til hensigt at forebygge & heale i forhold til stress og andre af livets udfordringer.


iREST® er forskningsbaseret  og står for Integrative Restoration Yoga Nidra. Altså at integrere hvile i yoga nidra. Vi øver os i at møde kroppen & sindet uden at dømme. Denne form for yoga nidra har sit dybe udspring i filosofien bag yoga og alligevel sat så meget "i system", at der kan forskes og  iREST® har vist positiv effekt på stress, PTS, PTSD.


Alle kan deltage - erfaren eller uerfaren.

Holdet er velegnet til at lære at meditere eller fordybe sin praksis, lære sig selv bedre at kende og få redskaber til at være med det, som er i livet på en hensigtsmæssig måde, hvor vi ikke bliver hvirvlet rundt af vores tanker og følelser. Vi arbejder med grounding/jordforbindelse, så vi kan være i livet med mere indsigt, balance, kraft og kærlighed.


Sabina Bjerregaard er  iREST® Teacher level 2 






Næste forløb er ikke fastlagt endnu


YOGA FOR BØRN 11+


Børn & unge fra 11 år kan deltage på dette hold, hvor yoga er tilpasset aldersgruppen.


Vi øver stillinger, kropsbevidsthed, åndedrætsbevidsthed og afslutter altid med hvile/afspænding.


Af og til leger vi med yoga i hængekøjerne, som er populære hos de unge.


Hold hver uge


HATHA YOGA &

YOGA NIDRA


På dette hold vil du opleve varierende yogastillinger med udgangspunkt i Hatha Yoga.


Vi har sat ekstra god tid af til afspænding og derfor har vi kaldt holdet Yoga & Yoga Nidra (Nidra betyder søvn) og der er altså særlig fokus på, at det hver gang er tid til en ekstra dyb og lang hvilestund efter øvelserne.

Vi tilbyder også


Enetime v. Sabina Bjerregaard

100% fokus på din egen udførelse af yoga.

Enetime kan være yogaterapi / meditation eller blot for særlig fokus. Vi aftaler indhold, når du booker. 


Lukkede workshops, foredrag eller forløb

Specielt tilrettelagt efter dine ønsker


Læs mere



GENERELT: Du bør oplyse din instruktør om evt. sygdomme & skavanker. Vi er IKKE læger eller behandlere & når du deltager på hold, vil du ikke kunne modtage undervisning som er 100% tilrettelagt DIN krop. Vi kan anvise alternative stillinger eller differentierede muligheder indenfor en given stilling. Du må selv tage ANSVAR for at mærke din krop. Er du i tvivl må du spørge din læge.


Vi kan udfordre vores krop i styrke og stræk og øge kropsbevidstheden. Der er hårfin balance mellem at udfordre/udforske og presse og det er kun dig, som kan mærke, hvordan der er inde i kroppen. Vores hjerne har tendens til at synes, at vi "burde kunne lidt mere", men i yoga øver vi os i at lytte til kroppen.

Yoga er fantastisk og kan afhælpe mange skavanker og give et bedre velbefindende til krop & sind.


Alle instruktører hos Your Yoga er veluddannede. Vores praktiske erfaring er, at ikke to kroppe er ens!

På et hold er der rummelighed til diverse skavanker (skuldre, nakke, ryg, knæ m.v.), men har du særlige behov kan du overveje enetimer.


(På et hold kan der være stillinger, man ikke bør lave ved for højt blodtryk. Ved discusprolaps er det vigtigt at vide om den peger fremad eller bagud i din rygsøjle. Ved problemer i underlivet, er det vigtigt at vide, om du må vende "bunden i vejret". Vores anbefaling er til enhver tid: spørg din læge!

Vi kan sagtens undervise dig på hold alligevel - du vil blot i visse tilfælde få en alternativ eller anden udgave af en stilling at lave imens.)

Copyright © All Rights Reserved